aku adalah ciptaan biasa
hidupan biasa
insan biasa
perempuan biasa.
aku hidup dengan mencari sesuatu yang luar biasa dari dalam diri ini.
aku hidup dengan menghidupkan hidup supaya aku mampu terus hidup.

Sunday, June 21, 2009

malacca. bukan mecca

melaka, tangga batu - aku tengok jam, 14:00. kalau waktu2 macam ni kat jb adalah waktu kemuncak bagi sesiapa yang buat kenduri kahwin. orang gasak berasak2,sesak! tapi kat sini, kerusi pun dah siap susun. jangan kata kerusi, periuk pun dah tertungging. 89% kemas. aku dengar, lepas ni ada upacara gilang gemilang. semua yang bernama manusia kat situ wajib terlibat. wajibulghunnah.. -arahan! hehe..mandi air basuhan pinggan mangkuk periuk belanga! saling bersimbah-simbahan. macam pesta air kat thai la pulak..huk huk.. baik aku cabut dulu. daaaaadadiii.. tu la, lain tempat, lain adat lain budaya lain cara lain ragam. lagi satu, bagi orang luar, mungkin diorang ni kasar. tapi bagi diorang, rileks ar biasa je.. hahaaa..sporting abezz!
singgah kat masjid jap lepas melahap. pergh! cun gilak masjid tu.. wuhuww.. masjid tu binaan lama yang telah diubahsuai dan dinaiktaraf. yeah aku memang jatuh chenta dengan binaan2 lama nih. klasikal je seh. itu pasal aku minat dengan kuala lipis nih. heh..dan kat melaka lah korang boleh tengok banyak binaan masjid lama yang bercirikan seni bina china. sampaikan nama masjid tu pun aku terlupa nak tengok. masjid tangga batu kot.. :-P besh ar..




tapi kan lebih baik kalau luar dalam besh..jangan luar je. kan3? huhu..


apa salahnya buat satu ruangan bertutup khas untuk para muslimah solat. sini bukan mekah. sini melaka.lagi satu,dinding pemisah tempat ambil wudhu' pun aku rasa macam terlalu rendah. dan dilarang kunci tandas perempuan. takkan nak suruh kitorang leburkan bahan kompos terlarang tu kat bawah pokok pulak kan..kan3?

0 orang memandai cakap:

Post a Comment

.....when i look back on my childhood i wonder how i survived at all.the stronger,the better? absolutely yes! -phyca antares.....