aku adalah ciptaan biasa
hidupan biasa
insan biasa
perempuan biasa.
aku hidup dengan mencari sesuatu yang luar biasa dari dalam diri ini.
aku hidup dengan menghidupkan hidup supaya aku mampu terus hidup.

Wednesday, May 20, 2009

-senyap-
-sunyi-
-sepi-







.......................................................

.................................................

..........................................

................................
.........................
...............
.........
....

biarkan
biarkan aku berjalan
biarkan aku berjalan bersendirian
biarkan aku berjalan bersendirian mencecah sedikit ketenangan
biarkan aku berjalan bersendirian mencecah sedikit ketenangan serta mengumpul secebis kekuatan

merenung ke luar tingkap bilik aku.
melihat hujan yang turun mencurah-curah laju.
lebatnya.
sama.
sama macam deruan air mata.
air mata aku.
tetapi tiada siapa tahu.
dan biarkan mereka tidak tahu.
kerana telah aku tahan air mata itu.
tahan selagi aku mampu.
bukan kerana tingginya ego diri aku.
hanya tidak mahu mereka merasa risau kepada aku.
aku tidak perlukan kerisauan mereka.
kerana aku bukan perlukan simpati mereka.
mungkin kasih sayang mereka.
simpati dan sayang adalah dua benda.
dua benda yang berbeza.
tidak sama.
tidak juga serupa.


)( )( )( )(

)( )( )( )(

)( )( )(

: : : : : : :
kalaulah kalian berada dekat di sini..
kalaulah kalian mampu membaca fikiran ini..
kalaulah kalian mendengar tangisan hati ini..
kalaulah kalau-kalau ini bukan sekadar kalau yang pasti terhenti di sini..




0 orang memandai cakap:

Post a Comment

.....when i look back on my childhood i wonder how i survived at all.the stronger,the better? absolutely yes! -phyca antares.....