aku adalah ciptaan biasa
hidupan biasa
insan biasa
perempuan biasa.
aku hidup dengan mencari sesuatu yang luar biasa dari dalam diri ini.
aku hidup dengan menghidupkan hidup supaya aku mampu terus hidup.

Tuesday, May 26, 2009

bersara sikit..

esok balik kampung!! haha.. macam biasa, naik prebet sapu pergi ke stesen kereta api. sambil bertonyeh dengan Tikoh, sambil aku perhatikan gelagat manusia kat sekeliling - tak ada apa yang luar biasa, nasib baik. lepas bertonyeh, aku haus. lepas tu pergi beli air. (huh..macam dah khatam apa yang berlaku tiap kali balik kampung). lepas tu, mulalah aku masuk alam separuh sedar..zzzzzzzzz.....




cepatlah tren sampai sini.....huhu..

tempat Tikoh suka turun. huhu..janganlah turun kat sini,Tikoh..



harap2 Don tunggu kat sini, tolong angkut beg2 aku yang macam nak pindah rumah. sekali tengok, sebijik macam budak nak lari rumah. ANGKAT SENDIRI LAH. PEMALAS! bukan malas..tak larat..ALASAN. heh..




lebih kurang 10:00 pagi, biasanya aku dah sampai sini..




6:00 pagi, waktu biasa balik maktab semula..pakcik uniform putih masih di situ.hoooo


pagi2 buta, lebih kurang pukul 4:30 aku bangun sebab kena keluar rumah awal2. kalau sesak kan susah..kan3??
tiket cuma ada 6:00 pagi dan 6:00 petang. takkan nak naik petang2. nanti sampai maktab pukul 3,4 pagi..kena tunggu berabad lagi kat stesen kereta api sampai pakguard bukak pintu.waaaaaa...! tak nak!!




tiket..

tiket??

tiket!!!!


o'owwww..mana aku humban tiket aku ek?? lebur entah ke mana entah........huhu..cepat cari!!!
:)





Thursday, May 21, 2009

hype!! berjaya!! berjaya!!
apa yang berjaya??
berjaya keluar dari kemurungan! haha..dua hari ni senyuman aku macam air sirap kenduri kahwin.tawar semacam je..huhu..kalau sebab kemurungan tu adalah spesis nyamuk, dah lama aku tampar dan penyek-penyekkan dia. tapi, masalahnya, aku pun tak tau apa sebabnya.lantak kau lah situ..
p/s: buku motivasi dan kaunseling

Wednesday, May 20, 2009

-senyap-
-sunyi-
-sepi-







.......................................................

.................................................

..........................................

................................
.........................
...............
.........
....

biarkan
biarkan aku berjalan
biarkan aku berjalan bersendirian
biarkan aku berjalan bersendirian mencecah sedikit ketenangan
biarkan aku berjalan bersendirian mencecah sedikit ketenangan serta mengumpul secebis kekuatan

merenung ke luar tingkap bilik aku.
melihat hujan yang turun mencurah-curah laju.
lebatnya.
sama.
sama macam deruan air mata.
air mata aku.
tetapi tiada siapa tahu.
dan biarkan mereka tidak tahu.
kerana telah aku tahan air mata itu.
tahan selagi aku mampu.
bukan kerana tingginya ego diri aku.
hanya tidak mahu mereka merasa risau kepada aku.
aku tidak perlukan kerisauan mereka.
kerana aku bukan perlukan simpati mereka.
mungkin kasih sayang mereka.
simpati dan sayang adalah dua benda.
dua benda yang berbeza.
tidak sama.
tidak juga serupa.


)( )( )( )(

)( )( )( )(

)( )( )(

: : : : : : :
kalaulah kalian berada dekat di sini..
kalaulah kalian mampu membaca fikiran ini..
kalaulah kalian mendengar tangisan hati ini..
kalaulah kalau-kalau ini bukan sekadar kalau yang pasti terhenti di sini..




Tuesday, May 19, 2009

kembalikan....
kembalikan dia kepada aku..
kembalikan aku kepada dia..
kembalikan aku kepada aku..
bukan kembalikan dia kepada dia..


: : : :

aku mahu engkau.

bukan kerana aku adalah engkau .

tetapi kerana engkau adalah aku.

dan aku mahu aku.

p/s: looking back my past time

...
...
...
ada atau tiada ertinya,
andainya adanya,
dan tiadanya,
adalah tiada bezanya?
...
...
...

Saturday, May 16, 2009

...

dgn hp aq yg semput, dgn public phone yg da kaput, cmnerw aq nk wujudkn komunikasi yg harmoni ngn org luar dr hostel yg aq sndri pown susa nk bezeknnye dgn lokap. -bosan- aq tgok jam, date ariniey 16 mei. arie guru!! org ptame yg ad dlm palotak aq : mak aq, of cuz..
perw kaitannya mak dgn cikgu?? mak aq seorg cikgu?? mgkin. mgkin x. mgkin ye. x. ye. x. ye. sbnrnye ye. ibu adlh cikgu kte yg prtame skali kt ats muke bumi niey. stuju? sbb dye arr yg 1st skali aja kte tang khidupn. stuju?? mgkin x, bg org yg tlh khilgn ibunya sejak kcik ag..serta-merta prasaan brsyukur mnyelinap dlm diri aq bile trfikirkn yg aq still ad ibu. smpai aq tersentak. ianya taderw beze ngn trkne rnjatan letrik brvoltan rndah.
td, col mak (cekau hp mmbr). xsmpt aq nk wish dye, otak dye da trdahulu mmproses data uh..pantas tol! law aq bole wt kpntsn dye uh mnjadi sst yg separa konkrit, mgkin same spt pantasnye cahaya brgrak. hehe..
exam aq abez 27mei n spatotnyerw leh tros balik kg (balik bndr sbnornye.huu).tp dsbbkn smbutn arie guru wt pd 28mei, tpakse arr aq blik pas tu... kalo nk diikotkn atie, nk bla gak 27 tu. tp, da mk aq pujuk (lebih kpd sbuah arahan) supaye blik 28mei, 28mei arr aq blik. tpakse mghadap tembok2 dinding yg xubah cm muke tembok si balak syafiqah tu. ckop mluat!! ko ngn awek ko same jerw...(emo tol.hehe..). da arr aq takot ant0o..huhu~ ant0o uh plak ckop bknn ngn aq. xsdor diri tol..apepown, samat arie guru arr pd manusie2 yg pna mngajr aq mende yg bek,xkire arr perw dye.aq xkn luperw jase2 mnusie yg pna tolong aq.pd sume yg layak brglar guru kt m'sia nih,sama ad bakal,sdg@ bkas guru, sElAmAt HaRi GuRu!!

Friday, May 15, 2009

ruk kuase 2

smlm mgkn arie yg pling teruk, buruk, beruk, saruk dan brbagai2 ruk ag (trmasok mak ruk sintok) spanjg aq idop kt bumi pahang niey! xpna2 ag aq mlalak meraong dpn org.dpn dye, jao skali. ntah apesal smlm aq leh wt cm tu..huhu~ tah naperw smlm aq lgsg xderw ktngn cm slalu bile ad sst yg mngnggu aq. rse cm diri niey ad atie ngn pmikirn yg len..bukn aq yg kawal..bole plak aq dok meratap smbil peluk dye kt ats katil. siap brhingus2an ag. gile ko!dye pown same gak.hehe..
sape 'dye'?? roomate aq,si kakmas tu lorh... (agak menyayat hati ayat itu). Penggunaan morfem 'roomate aku, si kakmas' itu sepatutnya ditukar kepada 'kawan aku,kakmas' atau 'member aku,kakmas' atau mungkin 'sayangku kakmas'.
statement mendadak dlm palotak aq : xsume mende kt ats dunie niey jdik sbb kte rncg.dan xsume mende kt ats dunie niey yg kte rncg akn jdik.

Thursday, May 14, 2009

taderw tajuk

tanak dikenali? ha?? ad kerw org mcm uh?? bukn kerw sume org nk dkenali? nk glamor cm selebriti?? mestila... saperw ckp taderw? saperw?? aq taw arr.. sbb aq pown dulu sala sorg drpdnyer.. apesal? o'owww.. uurrrmmm..... g try tanye member korg yg mngalami penyakit yg srupe.. mgkin sbb dye same..
esok konvo.. o gosh..... xkuase tol nk berbaris2 nih. bkawad taperw gak. kalo ikotkn bkawad ag trok. tp taderw arr rse bodo.. nway,,arap esok xpns n xujan..redup jerw spanjang mase..kn3? amiin..

Wednesday, May 13, 2009

1st of da 1st..

yuuuhuu...ariniey..saat niey..aq bjaye asilkn 1 blog..hehe..entry yg korg bce niey pown entry prtame la..td agak letih arr pasal ad raptai tok konvo..aq pown tataw mende yg meletihkn walhal aq cume trlibat ngn prbarisn yg ntah ape2 ntah..aq pown sbnornye baru blik dr kelas kol 2pg td..skunk nga wt keje2 mentranslate..aq pown xphm apesal lect bole pilih aq tok keje2 mentranslate..aq niey ckp inggeris pown lintang pukang..asal sdap bunyik,,bantai jerw..hahaha..tp dye nk mintak tolong,,aq pown dengan ringan tulangnyer wt..dah lerw ayt bukn main formal ag..literasi fungsian dalam kurikulum KEDAP..hoho..nway,,smoge bjaye kt diri aq..hihi..

.....when i look back on my childhood i wonder how i survived at all.the stronger,the better? absolutely yes! -phyca antares.....